zppp-gorzow.pl
Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Gorzowie Wlkp.

PROCEDURY ZAPISYWANIA NA ZAJĘCIA

 

 proc262.doc      Procedura przyjmowania dzieci na indywidualną terapię

 proc62.doc      Procedura przyjmowania dzieci na grupową terapię

OFERTA PORADNI

Propozycje dla dzieci i młodzieży


Dzieci do 6-go roku życia
1.   Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

2.    Diagnoza
  •  psychologiczna,
  • pedagogiczna, 
  •  logopedyczna
  •  funkcjonalna ocena motoryczna

3.    Terapia indywidualna:

  •  psychologiczna,
  •  pedagogiczna,
  •  rehabilitacja ruchowa,
  •  logopedyczna
  • trening EEG - Biofeedback

4.    Terapia grupowa:

  •  logopedyczna,
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  •  Metoda Dobrego Startu,
  •  Metoda Montessori,
  • pedagogika zabawy - Klanza

5.    Badania przesiewowe wzroku, słuchu, mowy-”Platformą do badań zmysłów”

Dzieci z klas I- III

1.    Diagnoza

  • psychologiczna
  • pedagogiczna
  • logopedyczna
  • funkcjonalna ocena motoryczna

2.    Terapia indywidualna

  •   pedagogiczna
  • psychologiczna
  • neurostrymulacja
  • logopedyczna
  • trening EEG - Biofeedbeck

3.    Terapia grupowa

  •  Metoda Ruchu Rozwijającego  Weroniki Sherborne  z elementami neurostymulacji
  • Metoda Montessori
  • Metoda Dobrego Startu
  • Metoda Dobrego Startu z elementami terapii ręki
  • zajęcia socjoterapeutyczne

4.    Badania przesiewowe wzroki i słuchu „Platformą do badań zmysłów”

Dzieci z klas IV-VI

1.    Diagnoza:

  • psychologiczna
  • pedagogiczna
  • logopedyczna
  • funkcjonalna ocena motoryczna

2.    Terapia indywidualna:

  • pedagogiczna
  • psychologiczna
  • indywidualne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • terapia EEG BIOFEEDBACK

3.    Terapia grupowa:

  • trening twórczego myślenia
  • trening ortograficzny
  • socjoterapia
4.    Warsztaty szkolne:
  • "Poznajemy zawody i drogi kształcenia"
  • "Świat bez przemocy"
Młodzież gimnazjalna

1.    Diagnoza

  • psychologiczna,
  • pedagogiczna
  • logopedyczna

2.    Badania pod kątem:

  •  przyjęcia uczniów gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy
  • wyboru kierunku kształcenia (dla niezdecydowanych)
  • wyboru kierunku kształcenia ze wzgledu na stan zdrowia

3.    Warsztaty szkolne:

  • „Kryzys nastolatka.Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych?”
  • "Jaki jestem? Kim bedę?"
  • Profilaktyka uzależnień

4.    Treningi integracyjne:

  • rozwiązywania konfliktów w klasie,
  • antystresowy,

5.    Zajęcia integracyjne

  • poprawa komunikacji w klasie
  • rozwiązywanie konfliktów

6.    Zajęcia psychoedukacyjne

  • „Mediacje i negocjacje drogą do rozwiązywania konfliktów.”

7.    Lekcje wychowawcze z aktywnymi formami pracy:

  • prawidłowości i problemy okresu dojrzewania,
  • realizacja nowych zadań rozwojowych (między innymi relacje pomiędzy dziewczętami i chłopcami, odpowiedzialność za rozwój sfery psychoseksualnej),
  • profilaktyka AIDS, narkotyki, papierosy, alkohol,
  • zapobieganie handlowi kobietami „La Strada”

8.    Terapia indywidualna:

  • psychologiczna,
  • pedagogiczna,
  • logopedyczna
  • terapia EEG BIOFEEDBACK
Młodzież ponadgimnazjalna

1.    Diagnoza

  • psychologiczna
  • pedagogiczna
  • logopedyczna

2.    Warsztaty szkolne:

  • „Świat bez przemocy"
  • „Jak radzić sobie ze złością”
  • „Tolerancja”
  • "Planowanie kariery zawodowej"
  • "Będe absolwentem technikum ... i co dalej?"

3.    Treningi integracyjne:

  •  rozwiązywania konfliktów w klasie
  • antystresowy

4.    Zajęcia integracyjne

  • poprawa komunikacji w klasie
  • rozwiązywanie konfliktów

5.    Zajęcia psychoedukacyjne

  • „Mediacje i negocjacje drogą do rozwiązywania konfliktów.”

6.    Lekcje wychowawcze z aktywnymi formami pracy:

  • prawidłowości i problemy okresu dojrzewania
  • realizacja nowych zadań rozwojowych (między innymi relacje pomiędzy dziewczętami i chłopcami, odpowiedzialność za rozwój sfery psychoseksualnej)
  • profilaktyka AIDS, narkotyki, papierosy, alkohol
  • zapobieganie handlowi kobietami „La Strada”

7.    Terapia indywidualna:

  • psychologiczna
  • pedagogiczna
  • logopedyczna
  • terapia EEG BIOFEEDBACK
  • metoda Tomatisa
8.    Badania pod katem wyboru kierunku kształcenia
Propozycje dla rodziców

Formy pomocy dla rodziców

  • porady indywidualne dla rodziców w ramach godzin konsultacyjnych  (w zakresie trudności dydaktycznych, wychowawczych, rozwojowych i emocjonalnych)
  • opieka postdiagnostyczna (porady, konsultacje, prezentacja metod terapeutycznych – instruktaż dla rodziców)
  • warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców „Szkoła dla rodziców ”:      
    • - część I „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas     mówiły”
    • - część II„Rodzeństwo bez rywalizacji”
    • - część III „ Jak rozmawiać z nastolatkami?”
  • grupy wsparcia dla rodziców
  • poradnictwo rodzinne - psychoedukacja z zakresu problematyki rodzinnej
  • terapia rodzin
  • pogadanki dla rodziców prowadzone na terenie placówek oświatowych według zapotrzebowania
  • konsultacje specjalistyczne w ramach „Dni Otwartych”
Propozycje dla nauczycieli
  •  Lekcje wychowawcze
  • Punkty konsultacyjne
  • Konsultacje dla pedagogów szkolnych i nauczycieli w sprawie orientacji i poradnictwa zawodowego
  • Szkolenia Rad Pedagogicznych
  • Trening umiejętności wychowawczych ”Szkoła dla nauczycieli”.
  • Grupa wsparcia do nauczycieli.
  • grupa wsparcia dla logopedów
  • Udział w Radach Pedagogicznych.
  • Indywidualne konsultacje z nauczycielami na terenie Poradni lub w szkołach w sprawach wychowawczych.
  • Bezpieczna i przyjazna szkoła – „Golden Five”.