Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, dla dzieci 5-6 letnich, w formie grupowej, mają na celu już w wieku przedszkolnym wyrównywanie opóźnień rozwojowych i tym samym zapobieganie problemom szkolnym.
Cele ogólne
1. Stymulowanie rozwoju dziecka.
2. Rozwijanie zaburzonych funkcji systemu percepcyjno– motorycznego:
• percepcji wzrokowej,
• percepcji słuchowej,
• motoryki.
3. Kształtowanie integracji percepcyjno– motorycznej.
4. Wyrównywanie szans edukacyjnych.
5. Budowanie adekwatnej samooceny.
6. Rozwijanie zaufania do posiadanych kompetencji.
Cele szczegółowe
Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w klasie I poprzez kształtowanie i rozwijanie:
1. Analizy i syntezy wzrokowej.
2. Analizy i syntezy słuchowej.
3. Spostrzegawczości.
4. Orientacji przestrzennej i kierunkowej.
5. Bezpośredniej pamięci wzrokowej i słuchowej.
6. Koordynacji wzrokowo– słuchowo– ruchowej.
7. Koncentracji uwagi.
8. Sprawności grafomotorycznej.